روماپن؛ تولیدکننده برتر درب و پنجره دوجداره

پنجره دوجداره کشویی یا ریلی


پنجره دوجداره کشویی ساخته شده با پروفیل یو پی وی سی UPVC، یکی از انواع پنجره های دوجداره ریلی است که از مهمترین ویژگی ها و مزایای آن احتیاج به فضا و حریم بسیار کم و محدود می باشد.

همانطور که گفته شده پنجره دوجداره کشویی بر خلاف پنجره دوجداره لولایی که به شعاع بازشوی خود نیاز به حریم دارد این مدل پنجره نیاز به حریم بازشو کمتری دارد و این ویژگی است که این پنجره را نسبت به سایر محصولات روماپن متمایز کرده است.

البته توجه داشته باشید مزیتی که در بالا به آن اشاره کردیم مختص تمامی پنجره های ریلی مانند پنجره دوجداره فولکس واگنی هست و مختص به پنجره دوجداره کشویی یو پی وی سی نیست.

محدودیت ها و معایب پنجره دوجداره کشویی UPVC

در نگاه اول میتوان گفت که پنجره دوجداره کشویی برای تمامی موارد اعم از نوسازی، بازسازی و ... مانند پنجره دوجداره لولایی (تک حالته و دوحالته) کاربرد دارد. هر چند که جواب این سوال بله هست و میتوان این مدل پنجره را در تمامی موارد و محل هایی که گفتیم استفاده کرد ولی در صورت استفاده در مکان های نامناسب، از میزان کارایی آن کاسته می شود.

باید بدانید که پنجره دوجداره کشویی در سطوحی که تراز هستند بیشترین کارایی خود را دارند لذا در مکان هایی که به منظور تعویض پنجره قدیمی از پنجره کشویی استفاده میشود باید به تراز بودن سطح و فریم قبلی دقت نمود تا مشکلی برای رگلاژ، عایق بندی و در نتیجه نصب آن به وجود نیاید.

در کل بهتر است بگوییم بهتر است در موارد پنجره بازسازی از پنجره دوجداره کشویی استفاده نشود.

یراق آلات پنجره دوجداره کشویی یو پی وی سی

اسپانیولیت پنجره کشویی یو پی وی سی یا همان پنجره دوجداره ریلی، یکی از اصلی ترین جزء یراق کشویی است که برای قابهای پنجره با ارتفاع متفاوت تولید شده است.

یراق اسپانیولیت

توجه شود حتما باید از اسپانیولیت مخصوص ارتفاع مورد نظر استفاده شود تا پنجره دچار افت کیفیت نشود.

این که کدام برند و کدام کشور بهترین یراق آلات پنجره دوجداره کشویی و خصوصا اسپانیولیت را تولید می کنید پیشنهاد روماپن برای شما استفاده از یراق آلات آلمانی، ژاپنی و ترک است.

غلتک کشویی پنجره دوجداره کشویی

یکی دیگر از قطعات مهم و پر مصرف در تولید پنجره دوجداره کشویی، غلتک کشویی است که بنا بر میزان برای که باید تحمل کند (که توسط کارشناسان روماپن محاسبه میگردد) دارای انواع مختلفی است.

از انواع غلتک کشویی، میتوان به غلتک برنجی، پلاستیکی، تک ریل و جفت ریل نام برد.

انتخاب یک یراق خوب برای پنجره شما میتوان کیفیت و دوام آن را تضمین کند.

زاماک کشویی پنجره دوجداره کشویی

زاماک کشویی، قطعه ایست از جنس آلیاژ آلومینیوم و مس برای کیپ کردن و قفل کردن فابلهای پنجره دوجداره کشویی که باید توجه داشته باشید برای اینکه یک پنجره با کیفیت و با دوام داشته باشید تک تک یراق آلات آن را نیز باید با کیفیت انتخاب کنید.

برخی از این قطعات و یراق آلات مانند زاماک، به دلیل کوچک بودن از دید تولیدکنندگان دیگر بی اهمیت دیده میشود و همین امر باعث می شود در دراز مدت شاهد افت کیفیت شدید پنجره دوجداره کشویی خود شوید.

عایق بندی پنجره دوجداره کشویی یو پی وی سی

یکی از معایب پنجره دوجداره کشویی ساخته شده با پروفیل یو پی وی سی میزان عایق بندی کمتر نسبت به سایر انواع پنجره های دوجداره ست. دلیل آن هم بسیار روشن و واضح است ؛ وجود منافذ در بین غلتک ها و حالت های بازشوی آن ها نسبت به سایر مدل بیشتر است !

با این وجود، پنجره های دوجداره کشویی یو پی وی سی نسبت به سایر پنجره های قدیمی مانند چوبی، آلومینیومی و ... به دلیل عایق بندی بیشتر بهتر است.

در نهایت اگر عایق بندی برای شما از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و یا در محلی که میخواهید پنجره را نصب کنید عایق بندی اهمیت زیادی دارد پیشنهاد روماپن به شما این است که از انوع دیگر پنجره های دوجداره استفاده نماییدو

روماپن؛ تولید و نصب پنجره دوجداره UPVC کشویی

گروه صنعتی روماپن بیش از دو دهه، تولید کننده برتر پنجره دوجداره یو پی وی سی UPVC لولایی فرانسوی با استفاده از پروفیل های مرغوب و معتبر وینتک، هافمن، ویستابست و ... می باشد. شما عزیزان می توانید برای دریافت مشاوره رایگان تخصصی از روماپن همین الان با شماره 88084369 و یا 09123070643 تماس بگیرید.