روماپن؛ در و پنجره آلومینیومی دوجداره ترمال بریک


روماپن تولیدکننده برتر در و پنجره آلومینیومی دوجداره ترمال بریک با پروفیل های آکپا و ...


 

در و پنجره آلومینیومی دوجداره ترمال بریک Thermal Break یک نوع جدید از در و پنجره های دوجداره است که به تازگی در صنعت ساخت و ساز، به دلیل ویژگی های منحصر به فردی که دارد جایگاه ویژه ای پیدا کرده است

باید بدانید واژه ی ترمال بریک (Thermal Break) یک کلمه ای انگلیسی به معنای شکست حرارتی است. استفاده از یک شکست حرارتی به منظور جلوگیری از انتقال حرارت و هدر رفت انرژی دلیلی است که این واژه را برای این محصول بروز استفاده میکنند است. شکست حرارتی، چرخه ی انتقال حرارت و دما را ما بین محیط بیرون و داخل یک فضا قطع میکند.

ترمال بریک چیست و چگونه کار می کند ؟

 ترمال بریک (Thermal Break)، یک عایق حرارتی است که در سمت بیرونی چهار چوب درب و پنجره ها قرار میگیرد. و همانطور که از نامش پیداست مانع از انتقال حرارت مابین دو عضو بیرونی و داخلی سازه میشود. ترمال بریک در سازه هایی که هدایت حرارتی بالایی دارند مانند آلومینیوم استفاده میشود.

پروفیل های آلومینیومی رسانای بسیار قوی در انتقال حرارت و دما هستند و در صورت عدم استفاده از ترمال بریک میتوانند گرمای زیادی را از طریق در و پنجره های  آلومینیومی دوجداره از درست بدهد.

عایق کردن پروفیل های آلومینیومی ترمال بریک

خود آلومینیوم همانطور که اشاره شد به تنهایی نمی تواند عایق خوبی برای سرما و گرما باشد. ولی زمانی که از تیغه پلی امید عایق در بین پروفیل های آلومینیومی استفاده میشود، ارتباط حرارتی مابین جداره های داخلی و بیرونی قطع میشود و این زمانی است که پروفیل آلومینیومی معمولی به پروفیل آلومینیومی ترمال بریک تبدیل می شود.

پنجره های آلومینیومی ترمال بریک از دسته پنجره های نوین دوجداره هستند که در ساخت آنها از دو پروفیل آلومینیومی استفاده میشود. این پنجره ها دارای یک مانع در مابین دو پروفیل هستند که مانع هدر رفت انرژی میشود.

پنجره آلومینیومی ترمال بریک بهتر است یا پنجره UPVC

ترمال بریک یکی از انواع پنجره های دوجداره مورد استفاده در صنعت ساختمان است.

گروه تولیدی روماپن تولیدکننده برتر هر دو محصول ترمال بریک و پنجره دوجداره UPVC است که به دلیل داشتن هر دو محصول میتواند به صورت صادقانه مزایا و معایب هر کدام را به شما مشتریان عزیز بیان کند.

از ویژگی ها و مزایای این نوع محصول باید به زیبایی چندین برابر آن، دوام و ماندگاری بیشتر در تمامی شرایط جوی، قرص و محکم بودن آن، امکان نصب شیشه هایی با ابعاد بسیار بزرگ تر، رنگ پذیری با کیفیت تر، ثبات بسیار بالا در رگلاژ یراق آلات آن و قابلیت بازیافت پروفیل های آلومینیومی اشاره کرد و در مقابل از معایب آن می توان به هزینه بالاتر نسبت به پنجره های دوجداره یو پی وی سی و عایق ضعیف تر دما (هوایی) آن اشاره کرد.

در ارتباط با محصولات یو پی وی سی ماننده پنجره دوجداره UPVC، باید بدانید که قیمت مناسب تری در مقابل دیگر پنجره ها دارد و هم چنین عایق بندی آن در مقابل دما بسیار قوی تر است.

البته این نکته را در نظر بگیرید که گروه تولیدی روماپن، با استفاده از مرغوب ترین نوع پروفیل های آلومینیومی ترمال بریک بالاترین سطح عایق بندی دمایی را برای پنجره های دوجداره آلومینیومی ترمال بریک به دست می آورد.

مشخصات پنجره آلومینیومی دوجداره ترمال بریک

در مطالب بالا به برخی از مشخصات و ویژگی های این محصول اشاره کردیم و گفتیم که نحوه عملکرد و ساخت آن به چه صورت است. در این بخش به تعدادی از مشخصات این پروفیل و محصول اشاره میکنیم :

  • امکان نصب شیشه های تک جداره، دو جداره و ... در رنگ های و ضخامت های مختلف
  • مناسب برای مناطق گرمسیر و سردسیر
  • مناسب مناطقی که امکان خوردگی و زنگ زدگی وجود دارد.
  • امکان نصب انواع یراق آلات مانند فولکس واگنی، لیفت اند اسلاید
  • استفاده از تیغه پلی آمید مابین دو فریم بیرون و داخلی به منظور حذف انتقال حرارتی و در نتیجه عایق بندی بسیار بالا
  • امکان نصب توری پلیسه در تمام درب ها و پنجره های دوجداره های آلومینیومی ترمال بریک
  • امکان نصب کرکره های داخلی بر روی پروفیل های آلومینیومی
  • قابلیت اجرای پوشش های آنادایز آلومینیوم، رنگ پودری و دکورال
  • امکان دو رنگ کردن فریم ها (یک رنگ برای نمای داخلی و رنگ دیگر برای نمای بیرونی)
  • هوابندی کامل پنجره دوجداره آلومینیومی ترمال بریک با استفاده از نوارهای هواگیری EPDM
  • سرعت نصب بالا
  • انعطاف پذیری و شکل پذیری بسیار بالا

مزایای پنجره آلومینیومی دوجداره ترمال بریک

در بالا به برخی از مزایای سفارش، ساخت و نصب محصولات آلومینیومی ترمال بریک اشاره کردیم و در این بخش میخواهیم به تعداد دیگری از ویژگی های و مزایای این نوع محصول اشاره کنیم:

  • کاهش اتلاف انرژی تا 50% نسبت به سایر محصولات دوجداره
  • مقاومت بسیار بالا در نفوذ و نشت آب
  • وزن بسیار سبک و عدم اضافه کردن وزن زیاد به سازه
  • استحکام بسیار بالا و امکان نصب یراق آلات متناسب با اندازه بازشو
  • عدم نیاز به نگهداری و شرایط آسان آن
  • عدم رنگ زدگی و خورندگی به دلیل آنادایز بودن آن
  • عایق حرارتی بسیار قوی
  • امکان رنگ آمیزی (با طیف وسیع رنگی)
  • پروفیل های ترمال بریک با مقاطع مختلف
  • ظاهری بسیار ساده و شیک و قابلیت همخوانی با انوع نما و دکوراسیون داخلی

تفاوت های پنجره آلومینیومی ترمال بریک دوجداره با محصولات یو پی وی سی

تفاوت های پنجره های آلومینومی دوجداره ترمال بریک با در و پنجره های دوجداره یو پی وی سی بیشتر به پروفیل های مصرفی در ساخت آن بر میگردد.

پروفیل های آلومینیومی در ساخت پنجره های ترمال بریک دوجداره، به دلیل شکل پذیری بسیار بالا، مقاومت و دما زیاد و زیبایی چندین برابر، از محبوبیت بسیار زیادی برخوردار است. در نظر داشته باشید که این ویژگی های منحصر به فرد باعث ایجاد هزینه بیشتر نسبت به قیمت پنجره دوجداره یوی پی وی سی میشود.

یکی از مهمترین و منحصر به فردترین ویژگی هایی که پروفیل های آلومینیومی در پنجره های دوجداره ترمال بریک دارد ویژگی رنگ پذیری پودری است. هم چنین امکان آنادایز کردن پروفیل باعث افزایش استحکام و دوام این محصول در برابر خوردگی آن شده و امکان رنگ آمیزی حرفه ای تری را به ما میدهد.

قیمت پنجره آلومینیومی ترمال بریک دوجداره

قیمت محصولات آلومینیومی ترمال بریک مانند در و پنجره های دوجداره ترمال بریک به عوامل مختلفی بستگی دارد که همین امر امکان ارائه قیمت کلی و متر مربعی را از آن گرفته است.

قیمت پنجره آلومینیومی ترمال بریک دوجداره به عوامل مختلفی نظیر ابعاد دقیق در و پنجره های مورد نیاز، نوع پروفیل آلومینیومی، یراق آلات مورد نیاز، رنگ و جنس آن، نوع شیشه و ضخامت آن، رنگ شیشه و ... بستگی دارد.

توجه داشته باشید در مجموعه تولیدی روماپن، کارشناسان متخصص محصولات آلومینیومی ترمال بریک بعد از دریافت اطلاعات دقیق پروژه شما و در صورت نیاز بازدید از محل پروژه علاوه بر ارائه قیمت دقیق در و پنجره دوجداره آلومینیومی ترمال بریک، مشاوره رایگان تخصصی جهت کاهش هزینه ها و افزایش بازده کار به شما ارائه می دهند.

نصب پنجره آلومینیومی ترمال بریک دوجداره

به منظور نصب درب و پنجره آلومینیومی ترمال بریک می بایست درب و پنجره‌ قدیمی را درمی ‌آورند که پیشنهاد می شود حتما این کار توسط تکنسین روماپن انجام شود.

در برخی موارد برای نصب پنجره دوجداره ساخته شده از پروفیل آلومینیومی، تخریب لازم است. اما حسن این نوع پنجره ها در این است که به هنگام تعویض آن با پنجره های جدید احتیاجی به تخریب نیست و این کار در کمترین زمان ممکن انجام میشود.

پنجره نصب شده که از جنس پروفیل آلومینیومی است و جایگزین پنجره‌ قدیمی شده است، علاوه بر عایق شدن فضای شما، زیبایی نمای ساختمان را به دنبال خواهد داشت.

نکته جالب در ارتباط با این نوع محصول است که نگهداری پنجره‌های آلومینیومی بسیار آسان است و از مهمترین ویژگی های آن به شمار می رود. برای نگهداری از درب یا پنجره آلومینیومی، فقط کافی است آن‌ ها را تمیز کنید. فقط همین !

تعمیر و خدمات ثانویه مانند نصب و تعویض یراق آلات، بررسی دستگیره ها، تعمیر اتصالات پروفیل آلومینیومی میبایست توسط تکنسین های حرفه ای انجام شود تا آسیبی به قاب درب و پنجره شما وارد نشود.

کاربرد پنجره آلومینیومی دوجداره ترمال بریک کشویی

در نوع کشویی پنجره های دوجداره هر دو نوع آلومینیومی و ترمال بریک عملکرد مشابهی دارند ولی توجه کنید که پنجره های ساخته شده با پروفیل آلومینیومی برای مناطقی با آب و هوای معتدل مناسب تر هستند.

باز و بست این نوع پنجره ها به راحتی انجام میشود و برای تهویه هوای طبیعی و استفاده از گردش هوا نیز بسیار عملکرد مناسبی دارند.

شایان ذکر است که استفاده از نوع کشویی این نوع محصولات برای استفاده در فضاهایی که صدا بسیار زیاد است و یا امکان ورود گرد و خاک زیادی به داخل وجود دارد توصیه نمیشود. با این حال در صورت اسرار به استفاده از نوع کشویی این نوع محصولات، پیشنهاد میشود از نوع یراق آلات فولکس واگنی که عملکرد بسیار قابل قبول تری نسبت به نوع کشویی دارد استفاده کنید.

توجه داشته باشید که پنجره های ساخته شده با یراق آلات کشویی حدود 20 درصد عایق بندی ضعیف تری نسبت به نوع لولایی دارندو

پنجره ‌های کشویی نسبت به پنجره ‌های لولایی، حدود ۲۰ درصد عایق ‌بندی کمتری دارد و به همین دلیل برای همه مناطق توصیه نمی‌شود.

انواع شیشه برای درب و پنجره آلومینیومی

شیشه های دوجداره در ساخت درب و پنجره های در انواع مختلف تک جداره یا ساده، دوجداره، سه جداره، هوشمند و ... ساخته و استفاده میشوند که هر کدام ویژگی و قیمت مختص به خود را دارند که در قیمت نهایی محصولات دوجداره تاثیرگذار هستند.

شیشه تک جداره یا شیشه ساده

این نوع شیشه ساده ترین و جزو اولین شیشه هایی است که در ساخت و تولید پنجره های آلومینیومی میتواند مورد استفاده قرار بگیرد. ضخامت این نوع شیشه از 2 تا 20 میلی متر وجود دارد.

شایان ذکر است که شیشه های تک جداره ساده در انواع مختلفی اعم از ساده، مات، مشجر، رفلکس و ... تولید می شوند. که نوع مشجر و مات آن برای فضاهایی که خصوصی تر هستند مورد استفاده قرار میگیرد. مدل رفلکس و آینه ای این محصول نیز برای فضاهای که که نیاز هست در طول روز نور را رفلکس و بازتاب کند مورد استفاده قرار میگیرد و زیبایی خاصی دارد.

شیشه دوجداره

پر استفاده ترین و محبوب ترین نوع شیشه مورد استفاده در ساخت پنجره های آلومینیومی ترمال بریک همین نوع شیشه است. که مقاومت بسیار بالا و قیمتی مقرون به صرفه دارند.

دیگر انواع شیشه

شیشه هایی که در بالا به آن اشاره شد از محبوب ترین و پر کاربرد ترین نوع شیشه هستند که میتوانند با دیگر انواع شیشه به صورت ترکیبی استفاده شوند. برای مثال شیشه مات شوند یا هوشمند برای ایجاد فضای خصوصی در زمان های خاص بسیار کاربرد دارد. در این نوع شیشه با عبور جریان برق از صفحه مخصوصی در میانه شیشه ها، شیشه شفاف به مات تغییر شکل میدهد.

شیشه سکوریت هم مدل دیگری از شیشه های مورد استفاده در ساخت محصولات روماپن است که با حرارت دادن در زمان ساخت مقاومت آن را در برابر شکست بسیار بالا می برند.

روماپن؛ تولیدکننده برتر در و پنجره آلومینیومی ترمال بریک دوجداره

پیشنهاد میکنیم قبل از سفارش و خرید هر محصول آلومینیومی ترمال بریک از مشاوره رایگان کارشناسان روماپن بهره مند شوید تا اطلاعات دقیق و شفافی را در ارتباط با در و پنجره های دوجداره آلومینیومی ترمال بریک به دست آورید.

روماپن تولیدکننده برتر در و پنجره های آلومینیومی ترمال بریک دوجداره  و پنجره های دوجداره یو پی وی سی UPVC با بیش از 10 سال سابقه و نماینده رسمی پروفیل های آکپا، یو پی وی سی وینتک، هافمن و ... است که به دلیل استفاده از بروزترین دستگاه ها و کارشناسان متخصص در زمینه تولید پنجره دوجداره توانسته است رضایت شما عزیزان را به دست بیاورد.