روماپن؛ تولیدکننده برتر درب و پنجره دوجداره

پنجره دوجداره ثابت (فیکس)


پنجره دوجداره ثابت یا همان پنجره دوجداره فیکس ساخته شده با پروفیل یو پی وی سی UPVC بدون شک پر طرفدار ترین و پرفروش ترین محصول از گروه صنعتی روماپن است که به دلیل سادگی و مزایای خاص و منحصر به فرد خود برای شرایط ویژه و مکان های خاص قابل استفاده است.

منظور اصلی از فیکس یا ثابت بودن این پنجره دوجداره به این معنی است که اصلا بازشویی ندارد ولی میتوان این پنجره را با انواع دیگر پنجره های دوجداره ترکیب کرد و به بهترین کارایی مورد نظر رسید. توجه داشته باشید که این مدل پنجره به دلیل نداشتن بازشو و در نتیجه نداشتن درز و چفت بیشترین میزان عایق بودن را دارد.

برای دریافت مشاوره رایگان تخصصی در خصوص خرید و فروش پنجره دوجداره با کارشناسان روماپن تماس بگیرید.

ویژگی ها و مزایای پنجره دوجداره ثابت یو پی وی سی

در بالاتر گفتیم که پنجره دوجداره فیکس یا همان ثابت پرکاربرد ترین نوع پنجره دوجداره یو پی وی سی است و دارای مزیت ها و ویژگیهایی است که به تعدادی از آنها اشاره میکنیم :

  • دارای دامنه دید زیاد و وسیع در داخل خانه
  • عدم محدودیت در ابعاد و اندازه ها (محدود به اندازه شیشه دوجداره)
  • عایق بسیار قوی صوتی
  • عایق بسیار صوتی حرارتی
  • جلوگیری از ورود گرد و غبار و داخل واحد
  • جلوگیری از اتلاف انرژی سرمایشی و گرمایشی
  • دوام و طول عمر بسیار بالا
  • قابلیت تولید در طرح و رنگ های بسیار متنوع
  • قیمت بسیار پایین به نسبت سایر محصولات دوجداره

محدودیت ها و معایب پنجره دوجداره ثابت

تنها عیب یا به درست تر تنها محدودیتی که میتوان در پنجره های دوجداره ثابت با همان پنجره دوجداره فیکس دید این است که ممکن است در محل هایی نصب شود که امکان تمیز کاری شیشه آن از سمت بیرون ساختمان میسر نباشد.

البته در ساختمان های مرتفع مانند برج ها تمهیداتی جهت شستشوی سالانه پنجره ها (مثل شستشو با داربست و ...) دیده میشود.

از پنجره دوجداره ثابت یا فیکس در کجا استفاده میشود ؟

این مدل پنجره معمولا به صورت ترکیبی با دیگر مدل پنجره های دوجداره مانند پنجره دوجداره فرانسوی، پنجره دوجداره تک حالته، پنجره دوجداره کشویی و ... استفاده می شود.

استفاده ترکیبی پنجره دوجداره ثابت با دیگر انواع پنجره بدین صورت است که معمولا پنجره وسطی از نوع ثابت یا فیکس و پنجره های مجاور از نوع بازشو است. مدلی ترکیبی که اشاره کردیم از پرطرفدارترین نوع پنجره های ثابت ترکیبی است. اما نکته ای که باید خیلی به آن توجه شود این است که باید توجه داشته باشید پروفیل مصرفی برای ساخت پنجره دوجداره ثابت باید با زاویه 90 درجه باشد تا مشکلی برای رگلاژ سایر بازشو ها به وجود نیاید.

به طور کلی تر از پنجره دوجداره ثابت در مکان هایی استفاده میشود که نیاز به دریافت نور بیشتر است مانند سقف پاسیو، نورگیر، بالکن و ...

از مکان هایی که میتوان از پنجره دوجداره ثابت استفاده نمود، راهروهای پله است که نیاز به نور است ولی عبور و مروری از آنجا انجام نمیشود. البته برای راهروها و راه پله ها نیز میتوان از پنجره دوجداره کلنگی نیز استفاده کرد.

به دلیل عایق بودن بسیار قوی پنجره دوجداره ثابت یا فیکس، استفاده از آن در محل های که نیاز به عایق کاری زیادی دارند مانند گلخانه ها و ... نیز کاربرد دارد.

روماپن؛ تولید و نصب پنجره دوجداره UPVC ثابت (فیکس)

گروه صنعتی روماپن بیش از دو دهه، تولید کننده برتر پنجره دوجداره یو پی وی سی UPVC ثابت (فیکس) با استفاده از پروفیل های مرغوب و معتبر وینتک، هافمن، ویستابست و ... می باشد. شما عزیزان می توانید برای دریافت مشاوره رایگان تخصصی از روماپن همین الان با شماره 88084369 و یا 09123070643 تماس بگیرید.